STRATEGI- STRATEGI YANG DILAKSANAKAN OLEH Gd Ekspres
1. Membuat perancangan untuk mengembangkan perkhidmatan kurier ke negara-
negara asia selain dari Singapura iaitu Laos, Jakarta dan Myanmar.
2. Membelanjakan lebih dari RM9 juta untuk menaik taraf infrastruktur hab
seperti membuka cawangan dan pejabat serantau, meningkatkan sistem teknologi
maklumat dan komunikasi serta memperbaiki peralatan operasi. Selain itu Gd Ekspres juga turut membeli kenderaan pada kuantiti yang banyak terutamanya
treler dan lori untuk penghantaran jarak jauh.
3. Meningkatkan tenaga kerja iaitu dari 1700 orang kepada 1826 orang dalam
perkhidmatannya berbanding tahun sebelumnya.
4. Meningkatkan infrastruktur rangkaian iaitu dari 97 stesen kepada 101
stesen, 54 cawangan dan 45 ejen di seluruh Malaysia dan Singapura.
5. Menaik taraf ukuran piawaian sedia ada iaitu ISO9001 kepada pensijilan
ISO bersepadu yang termasuk ISO14001 untuk perlindungan alam sekitar.
6. Menggunakan pendekatan inisiatif baru iaitu PSD (Proof of Successful
Delivery) bukti penghantaran yang berjaya dimana ianya merupakan langkah
yang lebih baik daripada POD (Proof of Delivery Measurement) bukti
pengukuran penghantaran.
No comments:
Post a Comment